OpenTTD

Zde vám nabízím dvě mapy do OpenTTD, které jsem sám vytvořil, a jednu mou oblíbenou, která se již nedá stáhnout z oficiálního serveru. Doporučuji aktualizovat alespoň na 1.6.1.

Všechny zde vyjmenované mapy mají jednu společnou vlastnost – členitý a rozmanitý terén. Automaticky vygenerované mapy podle mého názoru poskytují příliš mnoho prostoru a málo překážek, můžete v nich tedy bez problému opakovat stále stejné vzory křižovatek. Hra však rychle začne být monotónní, když vás nic nenutí improvizovat a řešit nové problémy.

  • Alpine (říjen 2018)
    Protože mi koncept představený v mapě Industrial Land přišel zajímavý, rozhodl jsem se o ambicióznější projekt – podobné principy, ale 16krát větší mapa (5122), která je opět volně inspirována reálným světem, tím jsou tentokrát jižní Alpy se severní Itálií. Ani po geologické stránce se nejedná o věrný obraz světa – v těchto Alpách se nachází uhlí, ropa a železná ruda a ve větších výškách jsou doly výnosnější.
    To znamená, že budete muset dopravu ze všech koutů mapy vést úzkými údolími a volit kompromis mezi stoupáním a délkou trasy. Většina průmyslu (s výjimkou pil) je pak koncentrována v severní Itálii, kde tedy budete muset na malém prostoru budovat komplikované křižovatky s vysokým průtokem.
    V říjnu 2018 jsem udělal rozsáhlé úpravy – především jsem přidal Apeninský poloostrov, takže je mapa trošičku geograficky přesnější. Je zde však malá šance, že bude hra nestabilní, tak mi prosím zanechte komentář v případě pádu. To by se však stát nemělo. Zde můžete stáhnout starou verzi (prosinec 2016)
  • Industrial Land (březen 2014)
    Velice mrňavá mapa (1282), která je spíše experimentální, ale i přesto je její "dohrání" poněkud tvrdý oříšek. Pointou této mapy je, že veškerý průmysl je koncentrován v jednom rohu mapy, kde jsou i velká města, zatímco zdroje surovin jsou rozloženy po celé mapě. Mapa je v severní části protkána řekami, kdežto jižní část je velmi hornatá. Stavba železnice od dolů k průmyslu tedy nebude jednoduchá, ovšem největší problém bude vtěsnat do průmyslové oblasti rušný komplex.
    Podle názvů měst si můžete všimnout, že je volně inspirována Německem, avšak vůbec necílí na geografickou přesnost.
  • Dinora Islands, vytvořil Michael "Bot_40" Rippon
    Tato mapa byla jedna z prvních, na kterých jsem se učil hrát OpenTTD a považuji ji za výbornou – je dobře vybalancovaná a obtížnost je vhodná i pro začínající hráče.
    Dinora Islands je členité soustroví, kde budete muset správně umisťovat mosty a dobře šetřit místem kvůli kopcům ve vnitrozemí. Díky její členitosti si s ní dost užijete i navzdory nevelkým rozměrům (2562).